pondělí 24. listopadu 2014

Speciál o arašídovém másle

Zdravím !
Dnes mám pro Vás speciál o arašídovém másle. Článek tohoto typu najdete skoro na každém blogu, i přesto jsem se rozhodla přidat ho také na ten svůj :) Sice jsem jich ještě moc nevyzkoušela, asi proto, že jsem své favority již našla a nějaké máslo s 60% arašídů fakt zkoušet nebudu !

Jak chutná ?
Na tuto otázku je velice těžké odpovědět. Nejlépe uděláte, když ochutnáte sami. Je to sladké i slané, mastné i suché....
A nečekejte žádnou Nutellu. Prostě ne. Když to srovnáte s Nutellou, je to slané :D . Takže pokud od toho čekáte Nutellu, tak si to radši ani nekupujte...Čekalo by Vás asi zklamání :) Čehož jsem se já bát nemusela, protože mě Nutella nechutná.

Je zdravé ?
Jisteže !!! Obsahuje přece zdravé tuky, které jsou pro tělo důležité.

VYUŽITÍ:
  • rovnou pojídat nejlépe naběračkou lžičkou (je velice těžké přestat!)
  • namazat na tousty, wafle, palačinky, lívanečky, bagely a nahoru naskládat kolečka banánu
  • zamíchat do kaše, tvarohu, jogurtu
  • použít jako přísadu do různých receptů

A kdyby to někdo nevěděl - arašídové máslo má svůj mezinárodní den - slaví se 24. ledna !


Své "arašídové poprvé" jsem měla letos koncem ledna, když byl v Lidlu Americký týden. Tou dobou jsem si na arašídové máslo dělala již asi 14 dní zálusk, takže mi americký týden přišel vhod :) Mamka mi koupila dvě sklenice na ochutnání (crunchy i smooth), což byla velká chyba. Doma jsem otevřela crunchy, ochutnala lžičkou...A našla si novou závislost. Pak jsem ještě vyzkoušela tolik oblíbenou kombinaci s toustem a banánem a hned jsem říkala mamce, že tam musí zajít i další den. A jak to dopadlo ? Arašídové máslo se už v Lidlu neobjevilo. Až 30. června. Takže jsem 30. června stála ještě před otvírací dobou před Lidlem s vozíkem jak nějaká důchodkyně a spokojeně odcházela s 12 fešáky (6 smooth a 6 crunchy). A ještě jednu skleničku crunchy jsem dostala, protože mamčině kamarádce nechutnalo...Neví co je dobré.

Není špatné, určitě je kvalitnější než másla od jiných značek, ale to z Lidlu je prostě nejlepší. Ale tohle má i své plus - v Tescu ho mají pořád. Můžete si vybrat hned ze tří variant - smooth, crunchy nebo wholenut, kde jsou celé arašídy.

Tohle je mé druhé nejoblíbenější arašídové máslo. Je hodně podobné tomu z Lidlu, jen má menší obsah arašídů. A je tekutější, hlavně to smooth ! Ideální na kašičky :) ! Sklenice má 340g, stojí 60 Kč (takže jak v Tescu, i složení je podobné jak v Tescu - smooth 90% arašídů a crunchy 91%). Na druhou stranu Mark and Spencer není v každém městě, takže v tomhle ohledu je na tom nejlépe Tesco.

Jak ho konzumuji já ? Tak, jak je to u využití - rovnou pojídám lžící lžičkou, namažu na toust/bagely/wafle/palačinky a pokladu banánem, dám do kašičky / tvarohu /jogurtu.
Má spotřeba ? Momentálně jedna sklenička týdně (z Lidlu). Ikdyž nedávno jsem dělala poslední "výškrab" z Lídlovského crunchy, které padlo za 5 dní....









2 komentáře:

  1. Kolik si tak dáváš na jednu porci gramů? Aspoň odhadem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevážím si to, příjde mi zbytečné něco takového dělat...ale odhadem 40g a více :)

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)