pondělí 24. listopadu 2014

Co koupit ve zdravé výživě ?

Ahojky!
Dnes mám pro Vás článek s fotkami o tom, co koupit ve zdravé výživě, respektive co tam nakupujeme s mamkou pravidelně, nebo co jsme nedávno přihodily na vyzkoušení do košíku :)

Jako první bych doporučila koupit tam celozrnné těstoviny. Mají tam největší výběr a vychází to tam levněji než v obchodech. My kupujeme většinou žitná vřetena, která můžete vidět na fotce ve skleničce :) (Pokud máte rádi těstoviny od Alnatury, doporučuji nakupovat v Globusu, kde mají asi nejnižší cenu :) )


Dále pravidelně kupujeme různé mouky - pšeničnou celozrnnou, grahamovou, žitnou, občas špaldovou...Opět největší výběr ooo jak nečekané a nejlepší cena.
Spotřeba celozrnné mouky je u nás doma velká, já neustále peču celozrnné pečivo, teď zase začala škola, takže na svačiny do školy atd...Ale peču i sladké dobroty - různé celozrnné buchty, koláče, muffiny atd. a při pečení používám právě celozrnnou mouku :)



Pokud rádi sladíte, doporučuji vyzkoušet některý z široké nabídky sirupů. Já zatím vyzkoušela jen datlový, agávový a javorový, přičemž datlový mi chutnal nejvíce, ale do budoucna plánuji ochutnat také rýžový sirup (máte nějaké zkušenosti s tímto sirupem ? Budu ráda za každou radu :) ).
Využití ? Do kaší, tvarohu, jogurtu, místo cukru do různých buchet...Na palačinky, lívance, wafle,....Každý si určitě najde něco, kde by to mohl využít :-)

Ve zdravé výživě také kupujeme různá semínka - ať už chia, sezamová, lněná....(Jen slunečnicová a dýňová kupujeme v obchodech :) )
Také je můžete použít do kaší, tvarohu, jogurtu, přidat při pečení pečiva do těsta,...


Dále jsem již 2x sáhla ve zdravé výživě po rýžových vločkách. Kaše z nich je výborná, takže pokud máte rádi rýžovou kaši, doporučuji vyzkoušet !




Jáhelné vločky - kašička z nich je dobré, samozřejmě není nad ovesnou, ale tak pro změnu :) Kaše je opravdu krásně jemná... :)



A nebo si můžete koupit například špaldové vločky ! Kaše z nich má lehce oříškovou chuť :)




Kukuřičná polenta - tu také kupuji ve zdravé výživě. Je to podobné jak bramborová kaše, jen zdravější, s jinou chutí nečekaně




Pokud se Vám nechce ráno vařit kaše a chcete instantní, sáhnětě po téhle značce. Obsahuje jen to nejdůležitější, žádné zbytečnosti jako cukry. Můžete si ji dochutit dle vašeho gusta :) S mamkou jsme ji koupily ale jen na vyzkoušení, já mám jinak nejraději ovesnou, mamka jí nejčastěji pohankovou.




A nesmíme zapomenout ani na karob neboli svatojánský chléb ! Také patří mezi pravidelně nakupované potraviny. Já ho používám nejčastěji do tvarohu, ale už jsem ho párkrát přidala i do buchet a i tam jeho chuť skvěle vynikne :) Nebo do kaší, jogurtu,... Obsahuje hořčík, vápník, bílkoviny, železo atd...
Má to být zdravá nahrážka kakaa...Já s kakaem nemám problém a vy doufám taky ne - pokud to není např. Granko, kde víc jak polovinu složení (střílím, nevím přesně...) tvoří cukr...Kakao obsahuje spoustu látek důležitých pro tělo (např. hořčík, vápník, nerozpustná vláknina,...)
Takže pokud Vám karob nechutná a dáte si raději kakaa, nevadí - ale sáhněte po nějakém kvalitním :)

Pro zpestření stravy můžete do jídelníčku zařadit různé sojové nápoje v prášku...


Tak to jsou potraviny, které pravidelně nakupuji ve zdravé výživě já (nebo potraviny, které jsem tam nedávno koupila poprvé a jsou tam levnější než v obchodech / nejsou v obchodech vůbec).
Kromě toho tam nakupuji ještě např. bulgur, který ale bohužel nemám nikde vyfocený.
Kuskus nakupuji většinou v obchodech (už několikrát jsem ho koupila v Globusu..ve slevě...).
Co nakupujete ve zdravé výživě vy ? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)