pondělí 24. listopadu 2014

Střípky z kuchyně VII

Přeji krásnou poslední srpnovou a zároveň poslední letní neděli ! Což značí, že krásná být nemůže.
Prázdniny utekly jako voda a školáci se opět vrací do školních lavic. A já nejsem vyjímkou.
Ale tento rok je to pro mě jiné. Nastupuji do prvního ročníku na gymnázium. Abych pravdu řekla, už týden mám z toho nervy. Čekají mě noví spolužáci, učitelé. Jiný způsob výuky. Delší vyučování.
Ale dost už o mě...
Pojďme se radši podívat na fotky jídel, které se přes týden objevily na mém talíři. Což je stokrát lepší než pomyšlení, že zítra budu vstávat s vědomím, že jdu do školy, kde nikoho neznám,

A začneme tvarohem. S banánem a švestkami. A karobem. A máslíčkem.





Těstovinový salát mi tak zachutnal, že jsem si ho dala i tento týden. Opět celozrnné farfalle, krůtí maso, mražený hrášek, kukuřice a fazolové lusky a bílý jogurt.



A jedna ze snídaní - bagely s arašídovým máslem a banánem :-)


A další tvaroh. Opět s banánem. A karobem. A máslíčkem. Ale tentokrát tam jsou ostružiny !




A pekla jsem celozrnné housky. Převážně z grahamové mouky, takže byly krásně měkké.




A první z kašiček - ovesno-rýžová s rozpuštěnou čokoládou, chia semínky, agávovým sirupem, banánem, hroznovým vínem, ostružinami, kokosem a máslíčkem <3




Nevzhledný oběd v podobě lososa s polentou. Ale byl dobrý.




A taky jsem pekla celozrnný chléb (recept zde). Mizí totiž velice rychle (no není divu, když já si dávám obvykle 3 plátky...).



Tvaroh. Banán. Karob. Ostružiny. Máslíčko.




Mamka mi v úterý (ve středu ?) koupila v Kauflandu ještě dvě avokáda. Jedno putovalo do této pomazánky. Druhé putovalo půlka do salátu a z druhé poloviny jsem si udělala sladký avokádový krém. No a ve čtvrtek jsme byly nakoupit do Kauflandu a oni tam měli ty avokáda za 7,90 Kč...Lidi to asi moc nekupují....Tak jsem si vzala tři... :)




A zde můžete vidět onu avokádovou pomazánku na domácím celozrnném chlebu :) A taky mozzarella s rajčaty a balsamicem byla součástí jedné z mých večeří.



Rýžové nudle s kuřecím masem, cuketou, paprikou, pórkem a mrkví.



Tvaroh, banán, mandle, lískové ořechy, kešu ořechy, karob. Aneb zásoby kešu a mandlí doplněny <3




Pokud o umělecký výtvor se nezdařil...Ale i přesto byla tato ovesná wafle s arašídovým máslem, bílým jogurtem, banánem a agávovým sirupem moc dobrá :)



Páteční oběd. Celozrnný kukus s krůtím masem, hráškem, kukuřicí, fazolovými lusky a cuketou. A salát z červené řepy s hráškem, kyselou okurkou, avokádem, s kapkou balsamica a olivového oleje. A rajčata s balsamicem a mozzarellou (musím ta rajčata ještě využít, protože nebude trvat dlouho a už nebudou ze zahrady !).




A opět tvaroh s banánem, švestkami, karobem a máslíčkem. To se tu teď objevuje často, když nás děda zásobuje štvestkami ze zahrady :)





A tento týden jsem pekla cuketovou buchtu. Pekla jsem ji již podruhé, protože mi moc chutnala ! A povedla se i tentokrát. Musím toho využít, dokud mám ještě zásoby cuket ! Recept najdete zde na blogu. Určitě doporučuji vyzkoušet upéct :) Je vážně výborná :)







Kromě buchty jsem pekla také domácí semínkové krekry. Tento týden "pouze" dvakrát.




Sobotní snídaně - ovesno-špaldová kaše s mákem, chia semínky, agávovým sirupem, banánem, hroznovím vínem, švestky, posypaná kokosem a s arašídovým máslíčkem :-)





Tvaroh, bílý kogurt, banán, broskev, karob a arašídové máslo. Delší komentář netřeba.


Má sobotní večeře - míchaná vejce s cuketou, nahoře avokádo. K tomu 96% šunka, rajčata a domácí celozrnná houska :) Aneb jak doplnit zásoby energie po příchodu z lesa :)



A dnešní snídaně - ovesno-jáhlová kaše s mákem, chia semínky, agávovým sirupem, banánem, broskví, ostružinami ze zahrady od babičky



Polévka z červené čočky. Mamča vařila :) Když jsme ji dělaly poprvé, tak jsem po tom, co jsem si ji nabrala na talíř, váhala, zda jsme opravdu použily červenou čočku. No uznejte, s červenou barvou nemá ta čočka po uvaření nic společného...Ale je dobrá. A polévka z ní byla výborná. :)




A zde lasagne s bešamelem, kuřecím masem, špenátem a sýrem. Pravda, není to zrovna nezdravější oběd. Ale byl výborný. Kombinaci lasagní s kuřecím masem a špenátem jsem dělala poprvé a opravdu mi to zachutnalo. Takže pokud nejste do zdravého životního stylu až tak zarytí, taky si špenátové lasagne uvařte :)

A tímto bych se s Vámi chtěla pro dnešek rozloučit. Doufám, že jste si poslední prázdninový den užili jak jen to šlo. Teď už jen přetrpět dalších 10 měsíců...s tím, že všichni Vám budou říkat, že to uteče jako voda.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)