pondělí 24. listopadu 2014

Domácí celozrnný chléb bez hnětení


Dnes mám pro Vás recept na vynikající domácí celozrnný chléb.
Recept můžete najít zde, já jsem však trochu pozměnila ty mouky, tak přidávám recept i na blog.


INGREDIENCE :

  • 1 hrnek celozrnné žitné mouky
  • 2 hrnky pšeničné celozrnné mouky
  • 1/2 hrnku hladké mouky
  • 1/2 hrnku polohrubé mouky
  • lžička kmínu
  • 2 lžičky soli
  • 1/2 lžičky instantního droždí
To vše nasypeme do větší mísy, promícháme, přidáme :
  • 1 lžičku octa
  • 2 hrnky studené vody
Poznámka: Já do těsta přidávám ještě lněná, sezamová, slunečnicová a dýňová semínka. Nepřidávám je tam ale hned, až po těch 12-18 hodinách, kdy se má těsto promíchat a nechat ještě 30 minut odpočívat.


POSTUP:

Promícháme, vzniklé řidší těsto posypeme moukou a necháme při pokojové teplotě 12-18 hodin kynout.
Potom těsto promícháme, zasypeme moukou a necháme 30 minut odpočívat (dle chuti můžete do těsta přidat např. sezamová, lněná, slunečnicová, dýňová semínka....). Mezitím dáme do trouby vyhřáté na 230°C na 30 minut prázdný kastrol, do kterého dáme po těch 30 minutách dáme těsto. Hrnec přikryjeme poklicí, pečeme při 230°C 30 minut, sundáme poklici, snížíme teplotu na 220°C a pečeme 20 minut.
Pokud dodržíme 30 minut rozpálení prázdného kastrolu, chléb se nám ještě teplý podaří krásně vyklopit.

Poznámka č.2 : Při návštěvě tety a strejdy jsem jim chleba také upekla, ale místo instantního droždí jsem použila 1/3 balíčku čerstvých kvasnic a těsto krásně vykynulo. A místo žitné a celozrnné mouky jsem použila žitnou chlebovou mouku, dala jsem 3 hrnky žitné chlebové a 1 hrnek hladké, a chlebík byl také dobrý, ale musela jsem ho v troubě nechat o pár minut déle.

Zde můžete vidět, jak chléb vypadal, když jsem ho upekla z žitné chlebové mouky.

Co vy ? Kupujete chléb v obchodě, nebo si radši upečete poctivý domácí ? :)

2 komentáře:

  1. vypadá fakt svěle!! jen doma by ho asi nejedli (zas by mrchtaly jak je zdravý atd) a sama bych ho nesnědla (kecám, bohužel bych ho snědla :DD)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak u nás jím celouzrnné pečivo já a mamka, taťka by se něčeho takového ani nedotkl :D Tak si ho upeč a co nesníš, dej do mražáku :) Sice není nad čerstvý, ale takový on věčně není (pokud tedy není z obchodu, ty vydrží déle díky tomu, co tam přidávájí - éčka....A kdo ví, co dalšího v tom je :-/ :D

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)