pondělí 24. listopadu 2014

Střípky z kuchyně VI

Zdravím Vás a přeji Vám pokud možno krásnou neděli !
Moc krásná asi ale nebyla, teda alespoň u nás. Bylo zamračeno a pršelo - chvíli jen mrholilo, ale občas se spustil pořádný liják. Až k večeru se počasí začalo zlepšovat a vykouklo i sluníčko.


A začneme u pondělní kašičky, která je udělaná napůl z ovesných vloček a napůl z vícezrnné kaše Nomina. Je tam rozpuštěná kostka hořké čokolády. Během vaření jsem ještě přidala chia semínka a agávový sirup. Ozdobila banánem, broskví a borůvkami. Posypala kokosem a jako třešnička na dortu je tam arašídové máslo <3



A zde jeden z mých obědů. Kuřecí kousky se špenátem a ricottou a jako příloha celozrnné linguine od Alnatury :)




První a určitě ne poslední fotka mé svačinky v podobě tvarohu. S bílým jogurtem.
Banánem. Sušenou papájou a karobem. A máslíčkem.






Miluji těstoviny. Ať už to jsou farfalle, vřetena, lasagne, kolínka, špagety, linguine, gnocchi...Jedna z věcí, která je na nich úžasná, je to, že jsou výborné i zastudena. A tak jsem toho tento týden využila a udělala jsem si těstovinový salát - celozrnné farfalle od Alnatury jsem smíchala s krůtím masem, mraženým hráškem, kukuřicí a fazolovými lusky, přidala trochu bílého jogurtu, osolila, opepřila, promíchala a dala na chvíli do ledničky, aby trochu zchladl :)





A další tvarohová svačinka. Opět je tam přimíchán bílý jogurt. A opět je tam banán. A karob. A arašídové máslo. Ale pro změnu je tam broskev !




Tato snídaně tu nesmí chybět. Ne, že by mě kašičky omrzely. To nikdy. Ale domácí celozrnné bagely s arašídovým máslem a banánem mě taky neomrzí. A tak mi alespoň 2x do týdne zaženou hlad po ránu :)



No a někdy zvítězí lenost a udělám si třeba takovýto oběd - celozrnný kuskus s krůtím masem, hráškem, kukuřicí a fazolovými lusky. A na malém talířku mozzarella s rajčaty a balsamicem.



A jedna z mých večeří. Zámecká šunka s 92% masa, vařené vajíčko, domácí celozrnná houska, mozzarella s rajčaty a balsamicem.



A další z mých večeří. Tofu pomazánka a domácí celozrnné bagely. A mozzarella s rajčaty a balsamicem. Nečekaně.


Ovesno-jáhlová kaše s mákem, agávovým sirupem, ozdobená banánem, švestkami a hroznovým vínem, posypaná kokosem a chia semínky a jako třešnička na dortu opět arašídové máslíčko, bez kterého by to prostě nebylo ono <3




Možná jste zaregistrovali, že mají v Kauflandu v akci avokádo. S mamkou jsme ho už jednou koupily, ale bohužel jsme koupily tvrdé. Nedozrálé. Nebylo dobré. Ale rozhodla jsem se mu dát druhou šanci. A zužitkovala ho na avokádovou pomazánku. Namazala ji na domácí celozrnný chléb. A vida ! Zachutnalo mi !





A dáme si to ještě jednou :) Bagely s máslíčkem a banánem <3





Abych nejedla pořád jen kuřecí (protože podle mamky mi jednou narostou křídla...), tak jsem si pro změnu dala mleté maso s boloňskou omáčky. Zřejmě to nepatří k těm nejzdravějším obědům...Ale je to dobré :) A k tomu jsem si dala celozrnné linguine od Alnatury :)




Tvaroh. Banán a švestky. Karob. Máslíčko.




Páteční večeře - celozrnné těstoviny zapečené s tuňákem, zeleninou a nivou. Miluji tuto kombinaci <3





V sobotu jsme se s mamkou v kuchyni vystřídaly. Ona uvařila tuto cizrnovou polévku s mrkví. Mami, byla výborná !





A pak jsem nastoupila do kuchyně já. A uvařila jsem špenátový bulgur. A taky byl výborný. A chutnal nejen mně :)





Zajímalo by mě, kdy se toho přejím. Což se asi nikdy nestane. Zde zase tvaroh s banánem, karobem, sušenými meruňkami a arašídovým máslíčkem.





Kromě špenátového bulguru jsem v sobotu ještě pekla celozrnné bagely. Opět. Peču je každý týden. Upečte si je taky. Je to nejlepší pečivo, co jsem kdy jedla :)





No dobře, tak to už je pro dnešek poslední.Domácí celozrnný bagel a 2 super celozrnné sandwiche s arašídovým máslem z M&S a banánem.




Tento víkend jsem vařila oběd v sobotu i v neděli. Jak jsme uvedla výše, v sobotu jsem vařila špenátový bulgur. A dnes jsem uvařila rizoto s kuřecím masem a zeleninou - měla jsem na něj strašnou chuť, protože jsem ho celkem dlouho neměla. A povedlo se :) Žádná složitá záležitost :) Použila jsem rýži tří barev :-)




Tvaroh s banánem, karobem, švestkami a máslíčkem z Markse & Spencer. Má dnešní svačinka.





V roli vedoucí kuchyně mě po uvaření nedělního oběda vystřídala mamka a po dlouhé době pekla něco sladkého ona - zde kynutá buchta se švestkami, ořechy a drobenkou :)


A tím se s Vámi pro dnešek loučím. Jak trávíte tyto zamračené a deštivé dny vy ?
Máte rádi avokádo ? Jak ho nejčastěji využíváte ?
Máte nějaký recept, který sice nepatří k těm zdravým, ale nedáte na něj dopustit a občas si ho dáte ? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)