pondělí 24. listopadu 2014

Obědový speciál

Zdravím, milé a milí !
Dnes mám pro Vás inspiraci v podobě mých obědů.
Přes školní rok se stravuji ve školní jídelně. Na základní škole jsme měli výběr ze tří jídel, takže jsem si vybrala (víte jak....jeden den by člověk snědl všechny tři obědy a další den se mu nelíbí ani jeden....). Na gymnáziu také chodím do školní jídelny, také tu máme na výběr ze tří jídel a vaří dobře. Měla jsem zde třeba i bulgur :)
Skoro všechny fotky jsou z prázdnin, kdy jsem si oběd vařila doma.

POLÉVKY


Polévka z červené čočky....Tu jíme jen s mamkou....Taťka na zdravou výživu není.... :D Ach ti muži....
Děláme si ji celkem často :o)




A zde cizrnová polévka :) Opět záležitost jen pro mě a mamku :) Výborná...




A zde ne-až-tak-fotogenická fazolová polévka...S klobásou (kterou já nechávám, protože ji nejím...)....To už je i taťkova záležitost.... :D



Vývar s nudlemi, játrovými knedlíčky a zeleninou....Ten umí nejlépe moje mamka :)



HLAVNÍ CHODY

Těstoviny. S kuřecím masem a cuketou.





Pro někoho obyčejný, pro mě výborný oběd (nebo večeře). Krůtí nebo kuřecí přírodní plátek s jasmínovou rýží. A k tomu cherry rajčátka, ředkvičky a dušená cuketa.




Výborná kombinace, kterou doporučuji vyzkoušet. Kuskus s cuketou, mozzarellou a kukuřicí.



A zde pro změnu sojová čína se zeleninou a rýží - další moje oblíbené jídlo.








A tady jeden z rodinných obědů. Přírodní kuřecí řízek (no dobře, já měla kuřecí, rodiče vepřový...hold jednou mi narostou křídla...) a brambory pečené v troubě :)




Moje a mamčino oblíbené jídlo - čínské nudle s kuřecím masem a zeleninou. Lepší než z čínské restaurace !




Cottage lívance s kuřecím masem a zeleninou. Recept zde. :)





Rýžové nudle s kuřecím masem a zeleninou. :)





Celozrnné tvarohové noky s krůtím masem a špenátem. A rajčátka jako obloha.





Celozrnné těstoviny se špenátem a ricottou. Recept zde.





Tento oběd mi jednou uvařila mamka - sojová čína se zeleninou a rýže natural. Bylo to výborné !




Celozrnné těstoviny s rajčatovo-cuketovou "omáčkou" a krůtím masem. Ona to měla být omáčka....Ale rajčata mi nepustila moc šťávy...Ale i tak to bylo výborné :)





Rybu s mamkou máme obvykle na večeři, ale když měla mamka volno, tak jsme si ji udělaly i na oběd - zde rybí filé zapečené s mraženou zeleninou a nivou a brambory a zeleninová obloha v podobě okurky a rajčat :) A v pozadí je vidět kousek talíře, na kterém je mozzarella s rajčaty a balsamicem :D :)








No a někdy si dám třeba těstovinový salát s kuřecím/krůtím masem, mraženou zeleninou a bílým jogurtem. Osolit, opepřit a jde se jíst ! :) (ikdyž předtím ještě nechat na chvíli v ledničce vychladnout...)




Rizoto s kuřecím masem a zeleninou :) Opět nekvalitní fotka...Zřejmě venku pršelo a nebylo dobré světlo :D




A další z mých oblíbených obědů - lasagne. Zde se špenátem, kuřecím masem a sýrem. A ano, je tam i bešamel. Není to zrovna nejzdravější, ale je to výborné.... :)




Abych pořád nejedla kuřecí/krůtí, tak si občas dám těstoviny (obvykle tedy špagety) s boloňskou omáčkou....Zde jsou to celozrnné linguine od Alnatury.... No, asi to taky není nejzdravější, ale tak.....:)




Ale zde už mé milované kuřecí maso je - cuketa zapečená s kuřecími křidélky....Recept zde na blogu :)





No a když zvítězí lenost....Tak si dám kuskus se zeleninou a kuřecím/krůtím masem :D :) Jednoduché, zdravé, výborné :) Jo a ještě je na fotce mozzarella s rajčaty a balsamicem ;) :D :)





Jo a lenost někdy vytvoří přírodní kuřecí/krůtí řízek s polentou... :)



A další fotka čínských nudlí....Jojo, máme je hodně rády





Toto jídlo si s mamkou děláme nejčastěji na večeři, ale někdy i na oběd...Třeba přes prázdniny nebo o víkendu....Nejraději bychom tyto celozrnné těstoviny zapečené s tuňákem, zeleninou a nivou jedly pořád....Recept zde :)




Špenátový bulgur se šunkou....To je jídlo, které míváme většinou na oběd a vařím ho já :) Recept zde.




Vepřové ražničí a pečené brambory....Jeden z rodinných a ne-moc-zdravých obědů....




A další z mých oblíbených jídel - křidélka na zelí s bramborem ! Pamatuji si, jak jsem se po tom v dětství mohla u babičky utlouct....A taky po ovesné kaši, kterou nám vařila na snídani (to jsme jí ještě říkali "vločková kaše" :D :) ) :)





A nakonec ještě fotka dalšího rodinného oběda....Vepřová čína a bramborové placičky....


Tak co, inspirovali jste se alespoň trochu ? Tohle je přehled obědů, které mám nejčastěji. Když nemám možnost udělat si to na oběd, tak si to samozřejmě dám na večeři (což je přes školní rok pro mě typické, protože obědvám ve škole)
PS: Doufám, že Vám nevadí, že tu nemám vyfocené žádné obědy ze školy. Nejsem prostě ten typ člověka, který ve školní jídelně vytáhne mobil a začne si fotit svůj oběd a pak to dá na instagram s tím, jak hrozně vaří... (to dělali mí bývalí spolužáci a spolužačky....mě to příjde trapné....).....Ale fotit si každé jídlo doma je samozřejmě normální :D :)
PS2: Co nejraději obědváte vy ?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)