pondělí 24. listopadu 2014

Domácí celozrnné bagely

Domácí celozrnné bagely


Ahojky !
Přidávám druhý recept, tentokráte na domácí celozrnné bagely. Pro mě nejlepší pečivo vůbec !
Recept mám odtud, ale přidávám ho i na svůj blog, protože se bagely na mém blogu objevují na fotkách celkem často :)


INGREDIENCE:

  • 4 hrnky celozrnné mouky (nebo např. žitné, grahamové, špaldové)
  • 1 a 1/3 hrnku vlažné vody
  • 1/2 balíčku čerstvých kvasnic / sušeného droždí
  • 2 lžíce třtinového cukru
  • lžíce soli
  • vajíčko s lžící vody a lžící soli na potření
  • semínka dle chuti (sezamová, lněná, slunečnicová...)

POSTUP:

Mouku nasypeme do velké mísy a uprostřed vytvoříme důlek, do kterého dáme kvasnice, asi 3 lžičky teplé vody (já dávám tolik, uvidíte, jestli se něco bude dít nebo ne...kdyžtak ještě trochu vody přidejte) a třtinový cukr a cca 3 minuty čekáme. Poté vše promícháme, přidáme vodu a pořádně vypracujeme těsto (já používám hnětáč ;) ). Přikryjeme utěrkou a necháme na teplém místě asi hodinu kynout.
Bagely vytvarujeme z těsta jednoduše - vezmeme kousek těsta, vyválíme váleček (nebo hada, říkejte si tomu jak chcete :D ) a oba jeho konce spojíme (množství bagelů bude záležet na tom, jak velké je budete dělat...mě to někdy výjde na 10, někdy na 12 a někdy dokonce na 15 bagelů. A jsou velké. Záleží také, jak vykyne těsto :) ). V hrnci si přivedeme vodu k varu a postupně do ní dáváme bagely (čím širší hrnec, tím lépe - vleze se jich tam alespoň více ;) ). Minutu bagely vaříme, poté otočíme a vaříme další minutu z druhé strany. Pak je skládáme na plech s pečícím papírem, potřeme vajíčkem a posypeme semínkama.
Pečeme asi 30 minut při 220°C.


Od ostatního pečiva se bagely liší tím, že se vaří ve vodě. Když jsem je dělal poprvé, měla jsem z toho obavy...Tak víte, při každém pečení nedáváte kynuté těsto vařit do vody...Ale naštěstí to dopadlo dobře. A dopadá to dobře skoro každý týden. Ano, peču je snad každý týden.
Nejlepší jsou samozřejmě čerstvé, s máslem/jen tak/ sýrem/ šunkou/Gervais/cottage/na co máte chuť...
A nejlepší jsou s arašídovým máslíčkem a banánem. Přes to prostě nejede vlak !










Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)