čtvrtek 30. července 2015

SUPLEMENTY

Ahojky!
Dnes bych vás chtěla krátce seznámit s některými suplementy, které se využívají ve "fitness světě". O některých z nich pak můžete čekat také samostatný, stručnější článek :) A třeba pak i někdo pochopí, že to nejsou steroidy. Že, mami a babi ? :D


PROTEINY - Jejich úlohou je doplnění denního příjmu bílkovin, když nemáte možnost příjmout dostatek ze stravy. Je vhodný při jakémkoliv sportu - výkonnostním i při posilování.
a) Syrovátkové
b) Vícesložkové
c) Noční

SACHARIDY A GAINERY - Jejich úkolem je doplnění celkového příjmu energie a živin - zejména tedy sacharidů. Ty jsou důležité pro budování svalové hmoty a svalovou regeneraci.
AMINOKYSELINY - stavební kameny bílkovin a klíčová součást svalové buňky. Existuje jich celkem 20. Jsou to látky zlepšující regeneraci a zvyšující nárůst svalové hmoty.
KREATIN - v lidském těle se vyskytuje přirozeně a slouží k výrobě nejvíce výbušné formy energie - ATP. Zvyšuje výkon a sílu, pomáhá k růtu svalové hmoty.
BETA-ALANIN - je neesenciální aminokyselina, která se přirozeně nachází ve spektru beta aminokyselin. Zvyšuje svalovou sílu, zlepšuje výkon a oddaluje únavu.
GLUTAMIN - Je podstatná aminokyselina potřebná v každém svale. Je jednou z nejdůležitějších stavebních částic při tvorbě bílkovin, které udržují zdraví buněk a podporují regeneraci tkání. Glutamin je nejrozšířenější aminokyselina v lidském těle.

ANABOLIZÉRY - pomáhají nastartovat svalový růst a zvyšují hladinu testosteronu i přirozených růstových hormonů.

NO DOPLŇKY - NO, N.O. neboli Nitric Oxide doplňky pomáhají při tréninku dosáhnout mohutného napumpování a lepších výkonů. Jsou určeny primárně pro silové cvičení, ale s úspěchem je používají i jiní atleti, dokonce i vytrvalostní. Úkolem NO doplňků je napumpovat svaly a umožnit tak mnohem účinnější trénink.
STIMULANTY A ENERGIZÉRY - jsou přípravky, které stimulují psychický i fyzický výkon. Pomáhají zvyšovat koncentraci a pomáhají odstraňovat únavu. Simulanty a energizéry celkově zvyšují připravenost organismu k danému výkonu, nejčastěji k výkonnostním a silovým sportům. Zlepšují psychickou aktivitu a přispívají k mobilizaci tukových zásob a způsobují, že pracující sval  využívá tuk jako zdroj energie.

To jsou všechny, které mě momentálně napadají. Samozřejmě existují i různé vitamíny atd., ale já spíše chtěla zmínit tyto doplňky stravy, Pokud vás napadne ještě něco, napište mi to do komentářů a já to do článku ráda doplním :)
A jak jsem psala na začátku - některé z těchto doplňků si rozebereme podrobněji v samostatném článku :)

Já osobně mám doma proteiny a aminokyseliny (BCAA a Glutamin).
Nejsem pro různé sacharidové nápoje, gainery - raději mám příjem sacharidů z pestré stravy.

Tak, a já se dnes jdu válet ! :D Dnes mám totiž rest, takže budu nějakou dobu v pyžamu to jste potřebovali vědět, s nějakým dobrým jídlem, u dobrého filmu/seriálu :) Ale odpoledne jedu s mamkou do Kauflandu - nezapomeňte, ode dneška tam mají Šmakouny za úžasnou cenu ! ;)

A odpoledne se snad pustím do nějakého dalšího článku. Třeba do FDOE :)
Tak se mějte !
Vaše L*






Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)