pondělí 9. února 2015

Seitan na kari s rýží

Dnes mám pro vás další recept - opět bezmasý, tentokrát za použijeme seitan :)
Čerpala jsem odtud.
Dle chuti můžete asi použít jinou přílohu, dle mého názoru se k tomu ale nejvíce hodí rýže, popř. kuskus :)

INGREDIENCE (na 2 porce):

  • 200 - 250g seitan natural
  • paprika (červená, žlutá,....)
  • pórek
  • čínské zelí
  • popř. další zelenina dle chuti
  • sůl, pepř
  • kávová lžička kari koření
  • olivový olej
  • 1/2 cibule
  • stroužek česneku
  • sójová omáčka
  • jako příloha rýže - množství záleží na vás


POSTUP:

  1. Rýži uvaříme dle návodu na obalu
  2. Česnek nakrájíme na tenké plátky, cibuli na kostičky a osmahneme na olivovém oleji.
  3. Přidáme kari koření, podlijeme trochou vody.
  4. Jakmile vodu přivedeme k varu, přidáme na malé kousky nakrájenou papriku, čínské zelí a pórek, popř. další zeleninu dle chuti a dusíme cca 3 minuty.
  5. Poté přidáme na kousky pokrájený seitan a dle vlastní chuti sójovou omáčku a sůl, popř. pepř.
  6. Promícháme a necháme ještě cca 3 minuty dusit.

4 komentáře:

  1. Vypadá to jako jednoduchý recept a to se mi právě hodí. Poslední dobou chodím domů hrozně pozdě a jsem ráda za tak lákavé dobroty, které dlouho netrvají :) Můžu se zeptat jakou rýži používáš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já mám právě takové recepty nejraději :) Příprava netrvá dlouho a přesto je to výborné ;)
      Tady jsem zrovna použila rýži tří barev od Lagrisu http://www.lagris.cz/produkty/ryze/premium/ryze-tri-barev

      Vymazat
  2. seitan jsem ještě nikdy neměla :) ovšem pdoobné jídla jako je toto (maso se zeleninou a k tomu rýže) hrozně oblíbila! :)
    a konečně jsem se mohla stát členkou tvého blogu! Jupí:) jsi mou velkou inspirací :3
    Měla no.. a pořád trochu mám :D Někde jsem viděla, že 1 banán je sladký asi jako 7 kostek cukru? nebo tak nějak a od té doby se jich bojím. Do minulého týdne jsem nesnědla zaráz celý banán. Vždycky si ho rozpůlím a jím ho na dva dny...
    Já právě tvaroh taky mám na druhou véču, ale ted spíše mám jen zeleninu :D ale musím to změnit. Jen zelenina mi totiž nestačí :/
    :DDDD Zásoba je potřeba! Tak když ho umíš udělat chutně, proč ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rýže je top :) Ikdyž v tomhle mě třeba mamka nechápe - prý je to moc obyčejné jídlo - rýže s něčím :D
      Děkuji - toho si moc cením :)
      Tak to já s těma banánama neřeším, chutnají mi a určitě je to lepší než sníst každý den 2 Milky :D Dřív jsem se bála dát si ovoce večer, teď už to neřeším a klidně si ho dám :)
      No tak mě by zelenina na druhou večeři moc nezasytila :-/ :D Dřív jsem ji jedla, ale už mi to přestalo stačit...Nebo spíš tělu. Já se nemůžu nijak omezovat, prostě minimálně 6 jídel denně, jinak jde váha dolů :-/ Nevím, kdy se mi ten metabolismus tak zrychlil :D

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)