pátek 22. ledna 2016

Poprvé do fitka 3


Ahojky!
Někteří z vás si možná pamatují, že články toho typu jsem již na blog přidávala. A ti z vás, kteří si to nepamatují, si to určitě odvodili z čísla 3 v nadpisu :o) Každopádně tohle bych brala jako takové shrnutí předcházejících dílů a v budoucnu bych se již o začátcích v posilovně nezmiňovala :)
Tak doufám, že to alespoň někomu z vás pomůže a třeba to někoho nakopne se poprvé vydat do posilky :) 



  • Co s sebou ? Pohodlné sportovní oblečení a sportovní obuv je asi samozřejmostí. Jít cvičit v džínách (u žen třeba i v sukni) by asi nebyl zrovna nejlepší nápad, že ? :) Dále nesmíme opomenout také ručník, který si pod sebe budeme dávat při cvičení na strojích či lavičkách (a také se vám bude hodit, když z vás bude lít jak z konve :D). Dále pak např. rukavice na cvičení – ty samozřejmě nejsou potřeba, je to všechno o zvyku. Minimálně ženy ovšem mají ve zvyku je používat. 
Něco na pití ? Ve většině posiloven vám dají vodu (nebo např. iontový nápoj, bcaa atd.) za příplatek. V některých je zakázáno nosit si vlastní nápoje, takže na to také buďte připravení.
Dále už je to na vás – můžete si vzít např. přehrávač s vaší oblíbenou hudbou, která vás nakopne .

  •  Řád posilovny – stejně jako tomu je na školách, ani ve fitku ne každý dodržuje řád posilovny. V některých posilovnách se mohou některá pravidla lišit, nicméně v každé určitě platí to, že pokud si vezmete nějakou činku, tak byste ji měli vrátit také zpátky. To samé platí o kotoučích atd. Nikdo nepotřebuje, ať se to válí po celé posilovně 
  • Fitness trenér – Když si lidé rozhodnou chodit do posilovny, tak možná zpočátku nadávají, že je to hrozně drahá záležitost (i to se dá samozřejmě ovlivnit výběrem posilovny, pokud máte ve svém okolí více možností). A protože už tak se jim zdá, že „vyhodili“ pěkný balík, tak se jim kolikrát nechce platit ještě za služby fitness trenéra. Z mého pohledu je to ovšem chyba, protože si sama pamatuji na své začátky v posilovně. Člověk neví, co cvičit, jak dlouho, neví nic o technice atd. Jasně, něco může vypozorovat od ostatních (o čemž se ještě zmíním), také si může najít něco na netu…Ale ani tak si nemůže být jistý, jestli to dělá opravdu správně. Fitness trenér není levná záležitost, co si budeme nalhávat. Nicméně vám stačí pár hodin na to, abyste se naučili na strojích správně cvičit a také abyste se naučili alespoň pár cviků s volnými vahami. Trenér vás naučí správné technice (která je důležitá pro růst svalů a také proto, abyste si během cvičení neubližovali – třeba i nevědomky) a řekne vám, jaké provádění cviků je nejlepší právě PRO VÁS. Také vás seznámí v tím, jaké svaly při daných cvicích zapojujete.


Mé začátky v posilovně
Posilovnu navštěvuji 1,5 roku a tak si ještě pamatuji, jak to bylo. Začala jsem chodit do fitka s taťkou, nicméně se z toho stal jen doprovod a nějakých rad jsem se bohužel nedočkala. Běhala jsem ve fitku od stroji ke stroji, s nekonečným počtem opakování a malými vahami (malé váhy samozřejmě nevadily, když jsem začínala). Procvičila jsem celé tělo během jednoho tréninku – pokud se tomu vůbec dalo říkat trénink. Po nějaké době jsem se ale rozhodla zainvestovat do trenéra, se kterým jsem měla celkově 4 hodiny. Naučil mě, jak se správně cvičí na všech strojích ve fitku a také mě naučil spoustu cviků s volnými vahami. U každého prováděného cviku se zmínil, jaký sval právě pracuje. Doporučil mi také, jak cviky provádět vzhledem k mé výšce. Kromě toho jsem se toho také hodně dozvěděla z oblasti stravy a mohla jsem se ho zeptat na cokoliv, co mě zajímalo. Po skončení těchto tréninků se můj přístup změnil a já začala být odpovědnější. Takže z vlastní zkušenosti mohu říci, že trenér je určitě dobrá investice a stačí jen pár hodin na seznámení s posilovnou.
  •  Šmírování – Nevíte, jak provádět některé cviky nebo se zkrátka chcete naučit něco nového ? Tak nenápadně pozorujte ostatní cvičence! Tím samozřejmě neříkám, ať si vyhlídnete sexy ženskou/chlapa a urputně ho sledujete! Mluvím tady o tom, ať pozorujete lidi při cvičení, protože i tím se dá něco naučit. A pokud si stále nevíte rady, tak zkuste sebrat odvahu a rovnou se někoho i na něco zeptat :)
  • Nevědomost – Poslední bod, který se zčásti týká předcházejících dvou bodů. Dle mého názoru by totiž člověk neměl jít do posilovny s tím, že neví, co tam má dělat. Vždy byste měli mít plán, co budete cvičit, nejlépe i jaké cviky. Ze začátku vám může poradit právě fitness trenér (v tomto případě asi půjdete do fitka s tím, že nevíte, co vás vůbec čeká :D), poté se můžete podívat na internet na články či videa, díky kterým si sestavíte tréninky nebo se podíváte na techniku daného cviku. Rozhodně nikdy nechoďte do fitka s myšlenkou: „Rozhodnu se až ve fitku, co budu cvičit.“

Začátky v posilovně mohou být pro někoho těžké, obzvlášť pokud jste stydliví, ale ničeho se nemusíte bát. Uplyne nějaká doba a vy se tam budete cítit jako doma. Důležité je se vším se pořádně seznámit, neustále se vzdělávat a nezapomenout dodržovat řád posilovny.

Já třeba fitko beru jako svůj druhý domov. Jsem ráda, že jsem s tím začala, posilování mě baví, baví mě se neustále překonávat a pozorovat výsledky. Věřím, že posilovna stejně nadchne i vás :)









Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)