čtvrtek 24. března 2016

Potraviny, které nesmí chybět v mé spíži

Ahojky!
Dnes jsem si pro vás připravila článek, ve kterém zmíním potraviny, které v naší spíži/ledničce najdete téměř vždy :)


Co opravdu nikdy nesmí chybět a bez čeho bych se neobešla ? Rýže! Mám ji na oběd/večeři několikrát do týdne. S tuňákem, šmakounem, kuřecím masem, sójovým masem, s tofu....zkrátka s čímkoliv a kdykoliv :)


A bez tuňáka se taky neobejdu. Nejím ho sice mnoho - max. 2x týdně - hodně záleží na tom, jak velké zásoby doma máme. Aktuálně máme takovou, tedy teď už trochu menší zásobu. Kupujeme značku Giana, kousky ve vlastní šťávě.


Co doma nikdy nesmí chybět ? Nějaké oříškové máslo! Zásoby z Lidlu si vždy udělám velké, takže to nechybí nikdy. Nedávno jsem si koupila také kokosový krém, což je taky pecka. Kešu máslo mám teď doma také, ale od TPW. A taky další, ale o tom zase v jiném článku.
Ale není den, kdy bych si oříškové máslo nedala. Musím ho mít alespoň dvakrát denně.


Bez ovesných vloček ani ránu! Jen málokdy nastane den, kdy se v mém jídelníčku neobjeví. Nejčastěji je mám na snídani - v podobě kaše či mugcaku.



 Momentálně se neobejdu ani bez Šmakouna. Jak sladkého, tak slaného. Ze slaných variant mám nejraději mexiko. Naslano dělám nejčastěji s rýží, občas s kuskusem. S těstovinami jen vyjímečně. Sladké varianty používám nejčastěji do mugcaků, občas přidám kousky do ovesné/rýžové kaše.


Tak z tady této fotky jde hlavně o vajíčka :D Bez těch se neobejde asi žádná domácnost :D Já je používám do mugcaků, kaší, palačinek, nebo jako míchaná vajíčka či vejce natvrdo :)


Sójové maso sice neděláme až tak často, ale taky ho vždy najdete v naší spíži :)




 Kuskus...Kdo by ho neměl rád ? Skvělá chuť a rychlá příprava.


 Celozrnné těstoviny - bez nich se také neobejdu. Na oběd si je také beru často - stejně jako rýže, i celozrnné těstoviny jsou pro mě do krabičky ideální. Například s tofu, tuňákem, kuřecím masem,....


 Co se týče nějakých čínských jídel, tak k těm mám nejraději Soba pohankové nudle z Lidlu. Kombinuji je s tempehem či kuřecím masem.


Co se příloh týče, tak mám také ráda tyto čínské nudle z Marks and Spencer. Nejčastěji je dělám s tofu, kuřecím masem, sójovým masem či seitanem :)


 Jak vypadá má druhá večeře ? Tvaroh, tvaroh a zase tvaroh. Každý večer. Buď s arašídovým máslem nebo kokosovým krémem. A pak ještě s kakaem nebo se skořicí. Ale občas ho vyměním za micalární casein :)

Protein mi doma také nesmí chybět. Vždy ho musím mít v několika příchutích. Dávám si ho po každém tréninku a pak ho také přidávám do palačinek, lívanců, kaší, mugcaků a tak :)



Stálicí se pro mě staly i BCAA, které dávám také po každém tréninku pro lepší regeneraci :)


 Co se týče klasických mléčných čokolád, ty už skoro nejím. Daleko více mi chutnají hořké čokolády a dávám si je skoro každý den. Nejraději je mám na kaši nebo mugcaku.


 Ze všech nejlepší je pro mě 90% Lindt. Pro někoho je prý moc silná...no, já bych brala i tu 99% :) Ale bohužel jsem zatím ještě neměla šanci ji ochutnat.


Když už mám tak ráda ta ostrá jídla, musela jsem si jednou koupit přeci i Lindt chilli. Ikdyž tam toho chilli moc není. Ale i tak je dobrá.


 Ráda mám také tuto 70% hořkou čokoládu s oříšky slazenou stévií.



V ledničce také nikdy nesmí chybět nějaká kvalitní šunka - s minimálním obsahem masa 90%. Nejčastěji kupujeme vepřovou Moravia šunku z Lidlu, nebo také ty, co vidíte na fotce. Dále mám ráda také 96% krůtí z Kauflandu. Nejčastěji je jím k nějakému pečivu, nebo je použiji např. do špenátového bulguru.


Jeden z nejlepších sýrů ? Cottage přeci! Nejraději mám přírodní. Jednu dobu jsem ochutnala ten s chilli, ale raději si nyní koupím ten přírodní a do něj si to chilli přidám sama - chutná mi to více :) Ráda ho kombinuji také např. s těstovinami :)


Mezi můj další oblíbený sýr patří Madeland fitness - ten mám nejraději s nějakým pečivem :)


 Tofu jsem jednu dobu jedla pořád, pak jsem ho nejedla skoro vůbec a teď ho mám minimálně jednou týdně. Přírodní tofu už skoro nejím, daleko více mi teď zachutnaly ochucené varianty z Lidlu - konkrétně chilli a uzené.


 Rostlinné pomazánky z Lidlu opravdu zbožňuji - pro mě na svačinu nebo na večeři k pečivu ideální. Nejraději mám francouzskou, tataráček a mexickou. Když jsou v akci, udělám si vždy pořádné zásoby.


Daleko více než kečup nyní používám pálivou srirachu - nic pro ty, kdo to nemají rádi ostré! :D



Co se týče přírodních sirupů (datlový, agávový,..), tak ty už dávno nekupuji. Kupuji už jen MySyrupy a Flavdrops od MyProtein. Dříve jsem měla i těch MySyrupů velkou spotřebu, ale teď mi jedno balení vydrží dost dlouho. U Flavdrops je tomu jinak - těch stačí pár kapek, takže mi lahvička vydrží i několik měsíců (pokud mám doma několik příchutí).




 A taky se neobejdu bez rýžových nebo jiných chlebíčků, ikdyž vím, že nejsou tak ultra zdravé, jak si někteří myslí. Aktuálně mám doma větší zásobu, protože měli v krátké době v akci všechny mé oblíbené :) V tomto případě dávám přednost značce Racio.

 Nejraději mám Cornies - jsou to opravdu tenké plátky a podle mě chuťově nejlepší.


 Kupujeme ale také klasické - u těchto mám ráda všechny druhy.


 A takové knackebroty také nejsou špatné! :)

 Doma nesmí chybět ani různá semínka - chia semínka, lněná, sezamová, slunečnicová...Já ze všeho nejvíce používám chia semínky - do kaší, mugcaků, palačinek, jogurtu, tvarohu,...

 Alpro dezerty jsem si také poslední dobou velice oblíbila a tak je také v mé lednici najdete téměř vždy :)



Fotit tady právě koupený batát mi přišlo blbé, tak jsem ho tady dala přímo v jeho nejčastějším využití v mé domácnosti :D Batáty totiž také u mě doma nesmí chybět :)

A kromě toho, co jste mohli vidět, stojí za zmíňku ještě kuřecí maso/rybí filé, které jsem nefotila (protože by to nebyly hezké fotky). Také nějaké pečivo - nejčastěji cereální kaiserky, večerní housky z Kauflandu a večerní chlebík od Penamu a nějaký celozrnný toustový chléb. A taky ovoce - hlavně banány a jablka. Ze zeleniny - rajčata, mrkev, okurka, paprika, ředkvičky, čínské zelí, kedlubna.  Pak nějaké luštěniny - cizrna, fazole, čočka, hrách. Na palačinky/wafle/lívance ještě celozrnná pšeničná mouka. No a ještě bílé jogurty. No a nevím, jestli mám počítat třeba i kakao, skořici, kayenský pepř, provensálské koření, chilli,... :D


Jaké potraviny nesmí chybět ve vaší spíži ? :)

PS: Omlouvám se za neaktivitu, od neděle marodím a až do včerejška mi nebylo zrovna nejlépe a na psaní článků jsem tedy neměla ani pomyšlení. Teď se budu snažit něco přidávat, ale zřejmě toho nebude mnoho, protože se budu muset šprtat, po prázdninách mě čekají písemky a navíc jsem teď tři dny chyběla, takže si musím i něco dopsat.

Tak se zatím mějte krásně!
Vaše L*

FACEBOOK / INSTAGRAM





9 komentářů:

  1. Skvelý článok :) chia, arašidové maslo a čokoláda mi nesmú chýbať doma ! :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo to jsou teda zásoby :) Úplně jsem z toho dostala na něco chuť :) Hezký článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, některé zásobičky nejsou aktuální :) Něčeho mám více, něčeho méně...a něco třeba vůbec (což se ale často nestává :D) :) A moc děkuji :)

      Vymazat
  3. U mě nesmí chybět - TVAROHY!, SKOŘICE, jogurty (bílé, nebo řecké od Milko), knackebroty, vločky, poslední dobou ani oříšky či kokos a chia. Jinak se samozřejmě neobejdu bez kuřecího masa. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně :) A na kuřecí nedám dopustit :D Jiné maso ani nejím (krom rybího :D) :)

      Vymazat
  4. Já jsem na to skoro stejně :) Akorát bych vynechala sójové maso a rostlinné pomazánky :D A rozhodně bych přidala nejrůznější druhy mouk (muk? :D), všelijaké luštěniny (ať už v plechovce nebo ty sušené), pak samozřejmě zelenina a ovoce, sušené ovoce (Mňam! To jít skoro každý den)/a ještě několik druhů příloh... Asi by to byl dlouhý výčet :D
    Moc hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mouku a luštěniny jsem dočista zapomněla, děkuji za připomenutí ! Už jsem článek doplnila :) Ikdyž já momentálně využívám jen klasickou celozrnnou mouku :) O některých potravinách je ve článku jen zmíňka, nejsem moc dobrá ve focení ovoce a zeleniny :D Sušené ovoce mám také ráda, ale nejím ho často - jím spíše to čerstvé. Ale mám moc ráda sušené fíky a brusinky :)
      A moc děkuji! :)

      Vymazat
  5. Jsem na tom dost podobně, ale vzhledem k tomu, že zbytek rodiny úplně nesdílí toto fitnesácké a zdravo výživové nadšení, tak TAKOVÉ zásoby fakt nemáme..hodně to závisí na tom, co si sama koupím nebo taťkovi do puntíku nadiktuji..
    Ale jinak asi se vším souhlasím! Tvarohy, šunky, rýže, sojové maso, vločky, ořechová másla!!! Akorát bych ještě přidala mou milovanou zeleninu (mrkev, brokolici, okurky, žlutou papriku, kedlub, květák, ředkvičky... - ok, snad vše :D ) a ovoce (jablka, banány, meruňky, broskve, jahody, borůvky..) a oříšky jako takové.. A...no, prostě... mám hlad :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mamka zdravě jí, ale ne úplně to samé, co já, takže spíše je většina těchto potravin jen mých :D A zelenina samozřejmě taky, jen ta je zmíněná dole...nechtěla jsem ji fotit, hezké by to nebylo :D stejně tak ovoce :D Oříšky jako takové jím jen občas, spíše si ty tuky vyjídám v máslech no :D nevěděla jsem, že i z takových článků může být hlad :D

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)