sobota 28. listopadu 2015

Jaké potraviny nakupuji v dietě ?

Ahojky!
Někteří z vás mi psali, jestli bych nemohla zveřejnit nějaký ten jídelníček, když jsem v rýsovačce. Je mi to líto, ale s FDOE jsem již skončila (a není to kvůli dietě, bylo by to tak i kdybych i nadále byla v objemovce). Nicméně o potraviny, které nakupuji se s vámi ráda podělím - přestože můj jídelníček vypadá stále stejně, akorát mám jen menší porce :)


 Už starší fotka, ale vyskytuje se na ní hodně potravin, které konzumuji pravidelně, tak jsem ji sem dala - ovesné vločky, celozrnné toustový chléb, tofu, rostlinné pomazánky, tvarohy, vepřová šunka (96% masa), fazole v rajčatové omáčce


 A tady opět další pokud o nějaké shrnutí :D Pečivo (kaiserky a kornbagety), ovesné vločky, Patifu pomazánka, Madeland sýr, syrovátkový sýr, šmakoun, tofu, president camembert, rostlinné pomazánky, mozzarella, tvarohy, řapíkatý celer, fazole v rajčatové omáčce :D

 BÍLKOVINY

PS: Maso jsem nefotila :D Ale taky ho jím. Teda kuřecí a krůtí. A ještě zde chybí něco z rybího masa - různé filety, pstruzi, mořské štiky a tak :) No a taky bych neměla zapomenout na vajíčka, která jím taky pořád.

 Tuňáka bych nejraději jedla pořád. No a taky to dělám. Pořád ho mám v krabičce. Dříve jsem ho měla nejraději s těstovinami, ale poslední dobou ho jím jen s rýží. Pro někoho divná kombinace, pro mě jednička :)



 A velice oblíbený je u mě také Šmakoun. Jaký je nejlepší ? Pro mě asi mexiko. Špatný však není ani ten s příchutí hlívy ústřičné nebo klasický bez příchuti. Šmakouna si dělám jedině s rýží, protože to je ta nejlepší kombinace.
No a ze sladkých variant...? Nevím jak u vás, ale u mě zaručeně vede švestkový <3


 Šunka již jednou zmíněná - z Lidlu, Pikok Moravia, 96% masa. Vážně výborná, kupuji pravidelně, super poměr složení/cena.


A kromě vepřové šunky jím také krůtí - opět s nějakými 96% masa, tato je konkrétně z Kauflandu což by nikdo nepoznal, že :D



 Někdo je proti mozzarelle, někdo ji naopak rád do jídelníčku zařadí. Já jsem v té druhé skupině. Podle mě to není tak špatné - kvůli bílkovinám. Já volím opět light verzi, protože tuky raději nabírám jinde (= ořechová másla, kdyby někdo nevěděl)




 Syrovátkový sýr z Lidlu kupuji hodně často - je to vážně lahoda. Často ho používám do krabiček v kombinaci s těstovinami a třeba kuřecím masem a kečupem :) A nebo s kuskusem :)



 No a občas si s mamkou zpestříme víkendový oběd  seitanem nebo s tempehem :)



 Tvarohy - klasika, že jo :D Ochucený flavdrops a zalitý nějakým oříškovým máslem na večer...mňamka :)


 No a cottage je taky klasika - k pečivu, nebo třeba s těstovinami nebo s kuskusem...nebo třeba do palačinek :) A sladký cottage taky není vůbec špatný :)



 Pomazánka z Lidlu, kterou nakupuji pořád - na svačinu k pečivu ji mám skoro denně :) Chutná stejně jako gervais :)




 Tofu také kupuji pořád :) Buď klasickou variantu anebo ochucenou :) Z ochucených mám nejraději uzené a chilli :)



 No a také si kupuji tavené sýry :) Momentálně mám doma ty, které vidíte na fotce :)

 BÍLKOVINY V DOPLŇCÍCH STRAVY

Protein už je pro mě klasika a už si to vážně bez něj neumím představit  - mám doma různé příchutě, abych se nepřepila jedné (aktuálně mám doma 3)


 A aminokyseliny pro lepší regeneraci :)

TUKY

 PS: Opět zde patří něco, co jsem nevyfotila - a to jsou oleje (používám olivový a řepkový, popř. arašídový)

 Největší láska :D Ořechová láska. Co se týče první fotky, tak nad tou pláču, protože mandlové máslo doma nemám už dávno...arašídová másla byly pro spolužáka a ty mi jsou celkem ukradená, protože ty já mám z Lidlu :D A kešu máslo už taky nemám :( :D


 A kromě ořechů v mém jídelníčku nechybí ani různá semínka - lněná, sezamová, slunečnicová, dýňová...nebo třeba chia semínka, jak můžete vidět na fotce :)



 SACHARIDY

 PS: Zde patří ovoce a zelenina (tu nepočítám do příjmu, jak si někteří myslí a zřejmě si to nepřečetli v některém z přechozích článků, tak raději připomínám!)- opět jsem nic z toho nefotila.
Co se týče ovoce - jím jablka, banány, kaki, kiwi...
Ze zeleniny všechno možné....
No a patří zde i luštěniny :)
 Ovesné vločky jsou asi klasika, co si budeme povídat. Zde zrovna byla akce na Emco vločky v Kauflandu, tak jsem pro změnu vzala ty s vlákninou...



 Bez rýže ani ránu! :D V mé krabičce alá oběd jí najdete nejčastěji. S kuřecím, šmakounem, tuňákem, tofu....prostě ji mám ze všech příloh nejraději :)



 No a druhá nejčastěji příloha jsou těstoviny - tyto už moc nekupuji, poslední dobou jsem si oblíbila celozrnné penne z Globusu (i proto, že jsou asi od 10Kč levnější :D )




 No a pak je to třeba kuskus, který ale momentálně doma nemám :-O



 A s mamkou si občas dáme o víkendu na oběd tyto pohankové nudle z Lidlu - nejraději je máme s tempehem jako čínu :)


 Kromě čerstvého ovoce, které jím denně, si taky jídelníček zpestřuji tím sušeným - nejčastěji to jsou rozinky, nebo třeba brusinky a to, na co se celý rok těším - sušené fíky :)



Ani v dietě nechybí mé oblíbené dětské cereálie :)



OSTATNÍ - omáčky, sladkosti (čokoláda:D), některé pomazánky

 Hodně stará fotka...to byly v akci...vážně to je jak sto let :D Pomazánky už jsou dávno snězené...a už dávno mají nový kabátek :D


 Kečup - ať si říká kdo chce co chce, já ho z jídelníčku nevyřazuji. Upředňostňuji ty slazené stévií, ikdyž jí tam moc není - chuťově mi příjdou lepší. Nicméně mě zklamalo, že firma Spak přestala vyrábět, nebo spíše změnila složení tohoto kečupu a místo do skla ho dala do tohoto obalu - opravdu mě to mrzí, předchozí varianta mi chutnala, ale tahle je jiná...Vpravo můžete vidět v jakém obalu byl kečup předtím...
Kupovaly jste někdo tento kečup a jaký máte názor na změnu ? Příjde vám jiný ? 

 Na srirachu jsem přišla díky Blaničce z FitFoodManic a nemůžu si ji vynachválit. Dříve jsem pálivá jídla neměla ráda ale poslední dobou jsem si je hodně oblíbila a jde to poznat - spotřeba srirachy je stále větší a větší :D Taky hodně kořením např. kayenským pepřem nebo chilli....mamka už z toho šílí, když někdy moje jídlo ochutná :D



 Hořká čokoláda se také vždy hodí, protože je přeci zdravá ! :D Třeba na horké kaši, kde se krásně rozpustí <3


Doufám, že se vám dnešní článek líbil, ikdyž nevím, jestli vám vůbec něco dal :D Hlavně jsem chtěla, ať si zhruba představíte, co se nachází v mém jídelníčku :)
Já se na vás těším u dalšího článku, ikdyž musím ještě promyslet, o čem bude :) Mohla bych už zkusit napsat i něco o cvičení, ať to není stále jen o jídle :) Třeba něco z mého tréninku :)
Tak se mějte krásně a užíjte si druhou polovinu víkendu !
Vaše L*








16 komentářů:

  1. Nezlob sa na mě, ale PPP není jen anorexie a bulimie,..ale i posedlost v jídle,jakou očividně máš..mimojiné, lituju tvého těla, že ho ničíš takovými dávkami bílkovin!! však to jednou sama poznáš,možná pozdě..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každého názor :) Pro mě je to prostě zdravé stravování, nejsem tím posedlá. Nevím, podle čeho to můžeš takhle posoudit. Když jsem s přáteli, jsem schopná si dát i něco nezdravého :) Děláš, jako bys mě sledovala celý den...jako bys mě znala. A nechápu, jak tohle můžeš posuzovat dle fotek ? Hodně bílkovin ? Nemám ani 3g/kg váhy. Každý má jiný názor na to, kolik je hodně. Takže si to vážně k srdci brát nebudu :)

      Vymazat
  2. To je aspoň seznam :-) musím říct, že až na ty věci jako tavene sýry a cereálie kupuji skoro to samé. ;-) u nás taky jede Lidl. Syrovátkový sýr jsem jedla pořád a teď se mi prejedl, takže místo něj kupují mozzarelu. Co by na ni mělo být špatného?
    Poslední dobou (hmm....tak půl roku :-D) se mi i prejedly kaše. Ale tak co. Třeba to zase přijde. Jsem ráda že zase píšeš a těším se na další články ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ono jsou to pro všechny známé potraviny no :D Lidl je top :) Já jsem ten syrovátkový sýr ještě tolikrát neměla, ale moc jsem si ho zamilovala :) Já právě nevím co je na ní špatného....ale na FB jsem v různých skupinách (o zdravém životním stylu) a tam třeba psali různé diskuze jestli je mozzarella vhodná nebo ne...nevidím důvod proč by neměla být. Já jsem kaše skoro nejedla v létě, ale teď je zase jím často :) Protože mě krásně zahřejí :)
      Moc děkuji, budu se snažit často přispívat :)))

      Vymazat
  3. Super článek :) kupuji podobné potraviny a bílkovin mi připadá tak akorát, ten kdo to napsal asi nerozumí fitness..a jestli z toho nemáš zažívací problémy tak proc ne:)..jinak jestli se mužu zeptat, kolik máš ted sacharidů a tuků v dietě? :) tvoje porce v objemu byly boží! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně tak...nebo jsou moc ovlivněni tím že si můžeme dát max 2g/kg....a nemám s tím žádný problém :) jinak bych jich tolik nejedla :) No ono je to různé ty sachry a tuky...hodně s tím hýbu takže říct co mám teď je zbytečné, protože za týden to zase může být jinak :D

      Vymazat
  4. kečup má jiné složení, v tamtom byla stévie, v novém je sukraloza..také mi chutnal tamten více..ale teď jsem jej vyřadila úplně..kvůli vysokému obsahu soli mi zadržoval vodu v těle..ale občas se mi po něm zasteskne, né že ne :D chtělo by to něco bez soli..protlak není ono..
    na dietu máš jídelníček hezky rozmanitý, chválím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako mě to hrozhně mrzí :-/ Já teda kečup kupuji pořád, teď už jsem spotřebovala ten hnus a mám doma ještě od Hellmann's - který je teď lepší :D ale taky ho už nejím tak často jako předtím...naopak mám větší spotřebu srirachy :D
      Moc děkuji, snažím se to mít rozmanité :)

      Vymazat
  5. tak šmakouna chcem uz dlho vyskusat ale na Slovensko este nedorazil :-D a syrovatkovy syr bol moj oblubeny no uz velmi dlho som ho v lidli nevidela :(
    inac mam jedalnicek dost podobny (okrem cerealii) ... je to taka fitness klasika :)
    rozhodne si nemyslim ze taketo stravovanie patri medzi PPP, to by tam potom patrila asi vacsina fitnessakov :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi líto :-( Musíte si začít stěžovat, ať ho prodávají i u vás :D A v Lidlu bych si taky stěžovala :D
      Přesně tak....to by pak všichni trpěli PPP... :)

      Vymazat
  6. Mě by zajímalo, co tě třeba vůbec vede k nějakému rýsování vyžadující navíc diety a omezení, které tě vlastně k PPP dovedly? Vždyť nikde nesoutěžíš, vyrýsované tělo "neuplatníš". Zacvičit si pro radost, proč ne. Cítit nějakou výkonnost, proč ne. Ale ještě k tomu hrotit jakousi vyrýsovanost dietou mi přijde až pošetilý. Možná v tom ale vidíš hlubší smysl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A napadlo vás taky, že se třeba chci v budoucnu soutěži účastnit ? Ale nejprve chci lépe poznat své tělo - jak ma co reaguje ? Než to zjišťovat až už bych se na soutéž chystala a dělala zbytečné chyby ?
      A jak už jsem psala - nechci být vyrýsovaná jak bikiny. Chci prostě dát trochu dolů tuk, kterého jsem hodně nabrala.
      Když se vám to nelíbí, tak na můj blog prostě nechoďte.

      Vymazat
  7. Pěkný článek, mně fotky jídla zcela vyhovují, Luci :) Jíš takovou směsici všeho, jde vidět, že si neodpíráš, a tak to má být :) Akorát já jsem proti taveným sýrům, nějak se prostě nemůžu zbavit blbého pocitu z nich... Ale když ti to chutná, neberu ti to ;)
    Jinak mě dostávají některé komentáře..no, nic si z toho nedělej, každý máme svoje, jak říkáš, oni tě neznají, neví, co děláš.. A naprosto souhlasím. To, že jsem se dostala z PPP, znamená, že už nikdy nemůžu hubnout? Prostě už to není o tom mít málo kg na váze, ale o tom, se vyrýsovat, dát pryč tuk, pozorovat své tělo a jeho reakce, být spokojená...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasné no :) Já to beru jako IIFYM :D Třeba dřív když jsem ještě nejedla zdravě jsem naopak tavené sýry nesnášela :D Ale teď jednou za čas proč ne...chci si to nějak zpestřit :)
      Já ty lidi vůbec neřeším, kdyby to byl někdo, kdo mě zná osobně a tak neřeknu, ale toto...
      Přesně tak...taky mi nejde o to mít malou váhu, to vůbec ne, jak píšeš - dát pryč tuk :) Zatím se mi to daří tak, že tuk jde dolů a svalovka zřejmě nahoru :D A hlavně nepatřím k těm, které jednorázově sníží příjem na velmi malé číslo...hraju si s tím a pozoruji, jak tělo reaguje :)

      Vymazat
  8. Ehm... projela jsem si tvůj blog a... tak nějak mi tady chybí takové to porovnání (aspoň) časové - kde jsi byla a kde jsi teď. Protože když se na tebe podívám, nevidím za a) nic moc, co by člověk očekával při tréninku, který jsi tu někde zveřejňovala, za b) a to s tím koresponduje - dieta??? Co mi došlo, jsi mladá slečna do 18 let, jejíž tělo se teprve ještě vyvíjí a je úžasným nástrojem co se týče metabolismu - nebo alespoň by mělo být. A proto s ním taky můžeš dělat teď psí kusy a následky některých blbin, které jsi si vzala za své, tě mohou teprve dohnat.
    Dost mě šokovalo, kolik bílkovin do sebe cpeš a jak moc si vlastně protiřečíš - jednou píšeš, že bereš 3g/kg, někde že to vlastně ani nesplňuješ. Tím, že budeš brát víc bílkovin, než je rozumné, si udržíš svaly stejně, jako bys brala o 1,5 g/kg méně. Jediné, co se stane, že si rozhodíš a zatížíš tělo. A to nepoznáš teď - ty problémy mohou přijít až za několik let, ale přijdou.
    Nebo - burákové máslo z Lidlu - a ještě vedle něj dáš fotku bur. másla od MyProteinu s komentářem, že to tě nezajímá, bo je pro kámoše... Ale to, že v tom svém másle z Lidlu máš navíc x gramů cukru a jiných, tělu nejen zbytečných, ale hlavně neprospěšných látek - to ti hlavu taky neláme.
    Trénink 60 minut 5x týdně a k tomu 2x týdně HIIT na 20 minut - Jak říkám, postavu máš pěknou, ale není z ní poznat tohle tvoje "tvrdé makání". Pořádný trénink do selhání ti vystačí na 30 - 40 minut a kdyby byl tak tvrdý, aby to bylo poznat, tak už se na HIIT ani nezmůžeš. Taky jsem ale měla tento start a "makala" jsem ve fitku 60 - 90 minut 4x týdně. To jsem ale taky ještě neměla o tvrdém tréninku ani páru.
    Jíst clean je podle tebe vlastně špatné - já osobně si myslím, že clean si opravdu mohou dovolit lidé, co mají na měsíc 5 - 6 tisíc měsíčně, aby to stálo za to, ale ne že je to zbytečné nebo špatné. Až si projdeš pár soutěží a zjistíš, že se ti na některých nepodařilo nahnat tu perfektní formu, kterou jsi chtěla - pomůže ti k tomu právě clean. Protože jak budeš stárnout a nebudeš brát zřetel na různý uměliny v jídle označovány jako "light", 0% toho a onoho, tak to s odstraněním pár % tuku bude čím dál težší - a jen díky cleanu a přemýšlení nad tím, co a odkud vlastně nakupuješ a následně jíš, pochopíš, čím sis zadělala svůj metabolismus a správné tělesné fungování.
    Neznám tě, můžeš mě poslat do háje, jako každého, kdo tu má jiný názor než ty.
    Mě už to bude jedno, protože se na tyto stránky už nevrátím. Ne proto, že bys neměla cíl, nebo že bys nebyla dobrá. Ale nejsi inspirativní, když vlastně nevíš, co se svým tělem děláš.
    Přeji ti hodně štěstí ve tvých výsledcích, a to více rozumu při nakládání s vlastním tělem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj názor a já ti jej brát nebudu. Ale jak sama píšeš, neznáš mě. Každý člověk je jiný a na někoho funguje něco jiného. Já clean eating vyloženě neodsuzuji, ale nevidím důvod se ním řídit, když se někdo nepřipravuje na soutěž. A mohla bych pokračovat, ale nemá to cenu. Každý nechť má svůj názor.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu blogu a za každý komentář, ať už pozitivní či negativní - chybami se člověk učí :)